Welcome to my blog ....

"I don`t know how you got here, if you wanted or was pure coincidence, but I am overjoyed that you came by. Please do not hesitate to tell your opinion, because on this blog I accept any opinions ... read it ... analyzes it ... comment on it, but especially enjoy it .... I want you to have a pleasant reading and a day full of smiles ..."

miercuri, 17 martie 2010

Fete cuminti vs. Fete rele

"Nu cunosc nici o cale sigura care sa duca la succes, dar cunosc una care duce la insucces : incercarea de a`i multumi pe toti" cam astea erau vorbele lui Platon acu o gramada de ani. Eu una am avut o gramada de situatii de genul acesta,situatii in care, in "disperarea" mea de a reusi sa le fac celorlalti pe plac, de a`i multumi pe toti, am dat gres in fata tuturor. Frica de a refuza este enorma mai ales la femei.Femeile se impart in 2 categori : cele carora nu le place sa para neajutorate si cele care adora sentimentul de neajutorare. Prima categorie de femei are intotdeauna impresia ca daca refuza pe cineva, acea persoana le va cataloga ca niste femei neajutorate. De multe ori fac treaba altora, doar, doar seful va observa ca sunt bune si pentru un alt post [superior, de ce nu] si poate odata si odata le va avansa pe masura cunostiintelor si aptitudinilor lor. Din cea de`a doua categorie de femei fac parte asa numitele "fetele rele". Ele tot vor apela la neajutorarea invatata. Acesta este un concept central care explica aparitia conflictelor in viata feminina a "fetelor cuminti". Cea de`a doua categorie de femei mizeaza ca atunci cand apeleaza la neajutorarea invatata, cineva [de preferinta de sex masculin] le va sari in ajutor, explicandu`le si invatandu`le cum sa solutioneze problema cu care se confrunta in momentul respectiv. Ele vor stii intotdeauna cand un eveniment de genul celui expus mai sus va avea loc. Robert k. Merton spunea : "Conceptul profetiei care se indeplineste de la sine inseamna ca un eveniment are loc pentru ca a existat ideea ca el va avea loc". Asa functioneaza si cu "fetele rele", ele apeleaza la neajutorarea invatata pentru ca stiu ca va veni cineva care le va solutionea problema. Ele pot fi furioase fara a le fi rusine cu asta, pe cand o femeie din prima categorie se va gandi ca ea nu poate fi furioasa, manioasa si ca ea trebuie sa se sacrifice mereu pentru altii.
Nu ma mandresc cu faptul ca fac parte din prima categorie, dar am realizat ca insusirea de a fi mereu draguta si gata sa ajuti nu te face sa progresezi. Cu amabilitatea nu ajungi prea departe... Intr`adevar nu exista o decizie 100 % justa, dar decizia care te face sa te simti ok, tu cu tine, pentru moment pare cea mai plauzibila... In concluzie, ar cam trebui, noi fetele/femeile, sa invatam sa mai si refuzam din cand in cand....
Si pentru un prieten de al meu care imi citeste blogul din proprie initiativa, l`am trecut si pe el in revista : "Sa ai parte de cel mai tare voiaj din viata ta,te pup"

3 comentarii:

Andreea G spunea...

Te iubesc si te ador ca pe-un pui de curca chior :D

Andreea G spunea...

auzi da si eu iti citesc blogu, mie ce-mi zici? :>

boo spunea...

=)) pui de curca auzi la ea... eu ii zic sa`mi faca declaratii de dragoste si ea ce`mi zice pe aci